חשיבות הדיבור העצמי בעת למידה

בכל תהליך למידה אשר בסופו הלומד אמור להפנים מידע עולות בראשו מספר שאלות:

כיצד אלמד?

מהיכן אאסוף את החומר?

האם יש לי את כל החומר?

כמה חומר יש בכלל?

עם מי אלמד?

מתי?

האם יש לי מבחנים קודמים לתירגול?

כמה זמן אני צריך להשאיר לי לצורך שינון?

שאילת שאלות כאלו מראה חשיבה גבוהה, מודעות גבוהה לתהליך הלמידה ומכונה חשיבה מטה קוגנטיבית ["חשיבת על"].

זהו מצב בו הלומד עסוק במחשבות על שיטות הלמידה שיבחר להשתמש בהן, ניווט עצמי, בקרה אישית על התהליך ועוד.

כך התלמיד מעריך את עצמו ומכוון את התנהגותו לצורך השגת מטרה ספציפית.

את החשיבה ניתן לנהל במכוון, באופן מודע ומתוך רצון.

ניתן ורצוי לשלוט בתהליך.

ביובל הנתיב שלך להצלחה מאמנים את הלומד לשלוט בתהליך החשיבה של עצמו, לנהל אותו ולפקח עליו.

לשיחת ייעוץ ללא שום התחייבות חייג/י 054-6195776

 

 

 

"תן לאדם דג והוא ישבע ליום אחד. למד אותו לדוג והוא ישבע לכל ימי חייו"