מה ההבדל בין תלמיד ללומד?

האם העובדה שאדם קם בבוקר, מתלבש, יושב בכיתה ומסתכל על המורה שעומד מולו, עושה אותו לומד?
ברור לכולנו שלא.
אם כך, מה הם הדברים העיקריים שמבדילים את הלומד האיכותי מאותו אדם שיושב בכיתה? איך נוודא שהילדים צוברים בתהליך הלמידה ידע ולא רק מידע?
 
קיימים 4 תנאים :
 
1. מוטיבציה פנימית ללמידה.
 אדם שמונע ללמידה  איכותית מתוך עצמו ומוכן להשקיע בכך זמן ואנרגיה גם כשתהליך הלמידה ילווה בקשיים ואי הצלחות .
 
2. קשב. 
האם התלמיד/ה קשוב ללמידה? הרגע שבו תשומת הלב של הלומד נתונה לכמויות המידע העצומות המגיעות לפיתחו. הנקודה שבה הוא הופך להיות עירני ודרוך ללמידה.
 
3. מטא קוגניציה. לב הלמידה. 
השלב שבו התלמיד "עובד" מתוך עצמו בלמידה. מדבר לעצמו. מטמיע את החומר. השלב שבו ללומד יש שיח עם החומר הנלמד ולא עם המורה. השלב שבו הלמידה הופכת להיות אפקטיבית ויעילה. כאן הלומד חושב על החשיבה שלו ומודע לתהליך החשיבה שהוא חווה.
 
4.זיכרון ושינון.
"הקביים של הלמידה". היכולת של האדם לקודד את המידע, לאחסן בזיכרון לטווח ארוך ולשלוף אותו במקום הנכון וברגע הנכון.
 
כל אחד מהתנאים האלו הוא בר לימוד . בר תיקון .
ביובל הנתיב שלך להצלחה מלמדים עבודה נכונה, שיטתית באופן  מסורה ואישית על כל סעיף וסעיף בכדי להעניק שיפור בהישגים לכל לומד.
לשיחת התייעצות ללא שום התחייבות חייג/י 054-6195776
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

"תן לאדם דג והוא ישבע ליום אחד. למד אותו לדוג והוא ישבע לכל ימי חייו"