מי הוא "לומד עצמאי"?

בעבר למידה הסתכמה רק בעברת ידע ממורה ללומד.

כיום אנו נמצאים בעידן שבו דרכי הלמידה עוברים שינויים מהקצה אל הקצה.

 האדם חשוף לאינסוף ידע, ועליו  להבנות הרגלי עבודה משל עצמו, לעבד את המידע באופן עצמאי ולאחסן אותו במוחו. 

על הלומד לפתח יכולת "הכוונה עצמית" בתהליך הלמידה שלו.

המושג "הכוונה עצמית" מדבר על כך שעל הלומד להכיר במטרות למידתו, לפתח אסטרטגיות פעולה להשגת מטרותיו, ולהגביר את נכונותו להערכה ולהפקת משוב.

את כל אלו הוא עושה  על מנת לשפר את התקדמותו האישית ואת הישגיו הלימודיים.

בנוסף מודגש הצורך בהשתתפותו הפעילה כדי שיפתח את חשיבתו ואת יכולתו להפיק משמעות מתהליך הלמידה.

 התבוננות עצמית, שיפוט עצמי ותגובה עצמית עשויים להביא להצלחה רבה יותר בתהליך הלמידה ואז להגביר את המוטיבציה של התלמיד.

 לומדים  עצמאיים יכולים להיות בעלי :

 יכולת תכנון, יכולת ניהול זמן ותיעדוף משימות, פתיחות להתנסויות, גמישות מחשבתית, מוטיבציה פנימית ללמידה, התלהבות מלמידה, סקרנות למקצוע הנלמד, אחריות אישית ללמידה, יכולת להשיג מידע בכוחות עצמו, יכולת שאילת שאלות רלוונטיות לחומר הנלמד, בעל מסוגלות אישית לביצוע מטלות רלוונטיות ללמידה שלו ועוד.

ביובל הנתיב שלך להצלחה מאמנים את הלומד להיות "לומד עצמאי" ללימודים במקצועות רבי מלל.

מחזקים את  המוטיבציה הפנימית שלו ללמידה, את השתתפותו הפעילה בתהליך הלימוד, אחריותו האישית, סקרנותו, תשומת ליבו ללמידה על מנת שיהפוך ל "לומד עצמאי".

לשיחת ייעוץ ללא שום התחייבות חייג/י 054-6195776

 

"תן לאדם דג והוא ישבע ליום אחד. למד אותו לדוג והוא ישבע לכל ימי חייו"