רכזת הכלה והשתלבות

רכזת הכלה והשתלבות?

קודם כל אנחנו רוצים לומר לך תודה.

הכלה של כל התלמידים במערכת החינוך והשתלבות בה הן ערך ראשון במעלה.

בזכות עבודתך  בית הספר יכול לשאת בתוכו את ריגשותיו של האחר, להיות אמפתיים וקשובים אליו, להכיל אותו,  להזדהות איתו ולספק לו מרחב פתוח לביטוי תחושות ורגשות.

המחויבות להכלתם ולהשתלבותם של תלמידים היא אתגר חשוב לצוותי ההוראה.

המחויבות הזו כרוכה בהבנה שכל תלמיד זכאי ללמוד בקרב קהילתו הקרובה ולחוות בה חיים משותפים לאורך כל שעות היום.

תודה לך ולצוות המקצועי  שקיים בתוך תחומי בית הספר וממפה את הלומדים ביחס למצבם הלימודי, הרגשי, ההתנהגותי, החברתי, המשפחתי והכלכלי תוך ציון נקודות חוזק וקשיים.

אחד הדברים היפים בפרוייקט הזה הוא היותו מדיד.

בתי הספר נמדדים על  ירידה בכמות המתקשים, על עלייה במוטיבציה פנימית ללמידה, על חיזוק תחושת המסוגלות האישית עליה מדווחים התלמידים, על עלייה ברמת המעורבות של התלמידים, עלייה בממוצע הציונים של התלמידים המתקשים ועוד ועוד.

אחת התוכניות שיכולה לעזור לך לעמוד ביעדים  אלו ואשר מופיעה במאגר התוכניות של משרד החינוך היא תכנית מספר 3158 "לומדים איך ללמוד- פעם אחת ולתמיד".

התכנית עוסקת בשילוב של שני דברים עיקריים:

  1. הקניית מיומנויות למידה בתחום מקצועות רבי המלל לבני נוער מכיתות ח' עד יב' באמצעות אסטרטגיית למידה פרקטית ומנצחת שמביאה לשינוי דרמטי בתוצאות.
  2. שיטת האימון האינטגרטיבי  בנויה על התפיסה שכל ילד או אדם יכולים להשתנות בהתאם לשימוש נכון בכלים הבסיסיים של:  כוונה / רגש / שכל / מחשבה /דיבור / מעשה. האימון מאפשר בניין של תפיסת עולם חדשה לילד. תפיסה  גמישה של ה “אני.

בקורס הילדים מקבלים כלים המלמדים אותם:

  • לסכם כמויות חומר גדולות בצורה יעילה ונוחה לזכירה באמצעות תרשימי זרימה.
  • טכניקות שינון וזיכרון של כמויות חומר גדולות.
  • ניהול זמן ביעילות.
  • התארגנות ללמידה באופן מנטאלי (פינוי הראש ממחשבות שליליות)
  • התארגנות ללמידה באופן פיסי (סידור החדר, סביבת העבודה, מחברות, ספרים וכו')
  • התארגנות ללמידה באופן פדגוגי (שליטה בחומרי הלימוד, סילבוס וכו').
  • איך לבוא בתדר שמח ללמידה.
  • איך להסתקרן גם כשהשיעור ממש משעמם.
  • איך לשלוט בקשב, בריכוז ובתשומת ליבם.
  • איך לשלוט בחשיבה ולהפוך אותה לחיובית.
  • איך לשלוט ב"נוכחות" בכיתה ואיך לחזור לעניינים אחרי ש"נעלמתי".

בקיצור, הם לומדים להיות  "לומדים עצמאיים"

לאחר קורס כזה תחושת המסוגלות האישית של התלמידים  עולה.

לאחר קורס כזה המוטיבציה הפנימית של התלמידים עולה

לאחר קורס כזה ציוניהם עולים.

בסופו של התהליך הילד ילמד שכאשר הוא מנהל את מחשבותיו, מרגיש את רגשותיו, מנהל את התקשורת שלו עם סביבתו, עושה את מעשיו עם מודעות ונוכחות פנימית ועם ארגון פנימי משלו או אז הוא ממש נוגע במהותו, בתחנת הדלק הפנימית שלו: הוא יותר חיובי, נינוח, חש את חוזקותיו ויכולותיו, מנווט את עצמו בתוך הקשיים, מרגיש את הרצון שלו  ואז הניסים מתחילים להתרחש.

הניצוץ יוצא ביתר שאת.

הורים, מורים, מנהלי בתי ספר ואפילו התלמידים עצמם מציינים במשובים שהקורס הוא "מתנה לחיים"

הנה מגוון ציטוטים של רכזות הכלה והשתלבות אשר כבר הביאו את הקורס לתלמידיהם:

"התלמידים ציינו שקיבלו כלים טובים לשינון חומר לימודי"

"התלמידים מיישמים את הידע החדש בלימודיהם"

"התלמידים קיבלו במסגרת הקורס כלים לאירגון הלמידה"

"תחושת המסוגלות האישית מתעצמת וכך המוטיבציה ללמידה עולה"

"התכנית מומלצת מאד"

"התלמידים המשתתפים בתכנית מוסרים משוב חיובי ומקדם"

"התכנית תרמה רבות לתלמידים שהשתתפו בה והביאה להתקדמותם האישית והלימודית"

"בסדנאות לומדות התלמידות איך לארגן כמויות חומר גדולות ואיך לארגן את הלמידה"

"מבחינתנו הסדנא מומלצת מאד"

"התלמידים אהבו מאד להגיע להפעלות, הגיעו מעצמם ומרצונם"

"לפי דיווחי המורים, ניכרת התקדמות של התלמידים בהתנהלות, בארגון, במוטיבציה בהישגים ועוד"

"אנו שמחים מאד שבחרנו בתכנית זו. מקווים להמשיך גם בשנה הבאה"

אם חשוב גם לך להקנות את כל המתנות הנפלאות  האלו לתלמידים שלך תוכלי :

לשלוח מייל ל: yuval.lahana@gmail.com או לחייג ל-054-6195776

 

אני מזמין אותך לקרוא משובים של רכזות הכלה על התכנית:

"תן לאדם דג והוא ישבע ליום אחד. למד אותו לדוג והוא ישבע לכל ימי חייו"